UNICEF onboarding o.b.v. scoremodel
Ken je klant vanaf het eerste contact
Klanten werven is een apart vak. En donateur werven al helemaal. Hoewel men soms heel bewust donateur wordt, zijn er ook donateurs die dat heel vluchtig doen.
Om iedere donateur op de juiste manier welkom te heten, heeft 100%driven een scoremodel ontwikkeld voor UNICEF. Via dit scoremodel wordt de individuele donateur herkend en wordt deze meegenomen in het juiste onboadingproces, zijn of haar welkomstjourney. Zo wordt de donateur aangesproken met een boodschap die op dat moment relevant is.
100%driven is onderdeel van het UNICEF marketing automation team
100%driven brengt extra kennis en capaciteit tijdens alle datagedreven marketingactiviteiten van UNICEF. Van strategische sessies tot de inrichting van de marketing automation tool. Structuur werken we mee met het marketing automation team.
Samen zetten we, aan de hand van de inzichten uit de strategische sessie, de roadmap naar succes op. We helpen daar waar nodig met de creatie, techniek en automatisering. En we trainen UNICEF-collega’s, zodat zij de kennis hebben om een groot deel zelf te doen.
Past een scoremodel bij jou?
Veel marketing automation tools bieden een ingebouwd scoremodel. Dit model geeft leads bij iedere klik een positieve of negatieve score. Bij een bepaalde score is die lead ‘sales ready’. Dit concept kun je natuurlijk op veel meer plekken inzetten, maar niet op het moment dat iemand onbekend binnenkomt. Daar hebben we het UNICEF-scoremodel voor gebouwd. Een berekend scoremodel gebaseerd op historisch gedrag.
Heb jij momenten in je klantreis waarop je de klant voor het eerst aanschrijft en wil je eigenlijk verschillende doelgroepen verschillende boodschappen sturen? Bijvoorbeeld een boodschap voor een toekomstige A-klant versus een kleinere klant. Dan is een berekend scoremodel iets voor jou! We analyseren je historische cijfers, verrijken deze en berekenen een score. Op die manier creëer je een beter startpunt op basis waarvan je een relatie opbouwt.