Marketing tip #1

Een nieuwsbrief met een header, footer en mooi opgemaakte boodschap, we ontvangen ze dagelijks. Vaak nadat iemand er enorm veel uren werk aan gehad heeft. Doe het eens anders en stuur een e-mail die niet op een nieuwsbrief lijkt maar op een persoonlijke e-mail. Houd het kort en bondig, beperk de opmaak alsof je deze persoonlijk stuurt, waardoor je veel reacties uit kan lokken. Houd er wel rekening mee dat je de reacties op deze e-mail persoonlijk moet beantwoorden. Of ga helemaal de andere kant op en laat een interactieve e-mail maken. Een waar je bijvoorbeeld al je webshop in hebt zitten.

Marketing tip #2

Er is altijd wat te vieren! Het bedrijf is jarig, je hebt een mijlpaal bereikt in het aantal volgers op een social kanaal of vier dat het zomer is. Geef bijvoorbeeld een e-book cadeau in de week van jouw verjaardag. Om opt-ins te verzamelen kun je alvast aankondigen dat er ‘iets speciaals’ staat te gebeuren voor een bepaalde datum, om de actie niet te missen moet de persoon zijn gegevens achterlaten en geef je de optie om in te schrijven. Zo creëer je de mogelijkheid om omzet te genereren, je expertise te delen én jouw e-mail opt-in lijst te vergroten.

Marketing tip #3

De feestdagen, bereid je er goed op voor. Niet alleen op het sinterklaasfeest en kerst maar ook op Black Friday. Black Friday is allang niet meer het Amerikaanse koopfeest, in Nederland doen steeds meer winkels en webshops mee aan deze dag met hoge kortingen. En vergeet Cyber Monday niet toe te voegen aan dit shopevent. Black Friday is de dag na Thanksgiving oftewel de vierde vrijdag van november. Om deze dag te laten slagen is het verstandig jouw webshop goed voor te bereiden.
Met hoge kortingen kun de voorraad lekker opschonen zo aan het einde van het jaar.

Wanneer je liever geen extreme kortingen wil of kan geven, zorg dan voor mooie aanbiedingen bijvoorbeeld een gratis product bij aankoop, geen verzendkosten of een luxe cadeauverpakking. Laat jouw achterban op tijd weten dat er een speciaal Black Friday aanbod komt en richt hier een campagne voor in. Bekijk ook de verzamelwebsites die alle Black Friday aanbiedingen verzamelen en vergroot je zo bereik door jouw aanbod hier ook op te zetten. Dit aanbod plaats je op een speciaal ingericht landingspagina met een duidelijke Call To Action (CTA), het draait deze dag immers om het draaien van zoveel mogelijk omzet.

Marketing tip #4

Kan je zoekmachine index beter? Maak een begrippenlijst: een overzicht van alle zoekwoorden waar jij op gevonden wil worden en geef een duidelijke definitie van deze termen. Zo word je beter gevonden én laat je jouw expertise zien! Zet deze lijst op je website in de footer zodat deze goed vindbaar is voor de geïnteresseerden maar val niet je hele achterban ermee lastig. Onze data gedreven marketing begrippenlijst staat hier.

Marketing tip #5

Je agenda is sneller vol dan je lief is en iedereen op de afdeling is al druk genoeg met de dagelijkse werkzaamheden. Toch wil je wat nieuwe marketingkanalen inzetten, omdat je weet dat je daarvan kunt profiteren. Uiteraard hoef je niet alles zelf te doen, zet een bureau, copywriter of specialist in zodat je het moment niet voorbij laat gaan!

Heb jij wat extra handjes nodig? We helpen je graag.

Neem contact met ons op en laten we kennismaken
Verder lezen:
Pas je journeys aan op de nieuwe telecommunicatiewet
Pas je journeys aan op de nieuwe telecommunicatiewet
De telecommunicatiewet per 1 juli 2021 Wellicht heb je er niet zo bij stilgestaan dat je telefoonummers verzamelt voor telecommunicatie, totdat je vernam dat de...
Met marketing automation bereik je jouw doelgroep nog beter!
Met marketing automation bereik je jouw doelgroep nog beter!
Laten we beginnen met de definitie van marketing automation. Net als met vele andere marketingtermen zijn hier meerdere definities voor. Wanneer wij het over marketing automation...
Een Customer Data Platform (CDP), is dat wat voor mijn organisatie?
Een Customer Data Platform (CDP), is dat wat voor mijn organisatie?
Wat is een customer data platform Een customer data platform is een digitaal platform waarop verschillende relevante databronnen gekoppeld worden. Bijvoorbeeld een CRM-systeem,...
De Data Driven Talent Journey
De Data Driven Talent Journey
Data driven Employer Branding Employer Branding is natuurlijk niets meer en minder dan het creëren van merkvoorkeur binnen een specifiek gedefinieerde groep op de arbeidsmarkt....
Scoor beter met een scoremodel
Scoor beter met een scoremodel
Scoremodellen: twee manieren Het bouwen van een scoremodel kun je doen op twee manieren, statisch of dynamisch. 1. Statische scoremodellen Gebaseerd op bijvoorbeeld klantgegevens,...
Vijf marketing tips om je online omzet een boost te geven
Vijf marketing tips om je online omzet een boost te geven
Marketing tip #1 Een nieuwsbrief met een header, footer en mooi opgemaakte boodschap, we ontvangen ze dagelijks. Vaak nadat iemand er enorm veel uren werk aan gehad heeft. Doe het...
In vijf stappen naar datagedreven marketingcampagnes
In vijf stappen naar datagedreven marketingcampagnes
Wat is datagedreven marketing? Laten we eerst beginnen met een stukje theorie. Marlous Spaven, directeur van 100%driven: ‘Dat is de manier van marketing bedrijven anno nu. Zowel...
We maken gebruik van functionele en analytische cookies. Meer hierover in onze privacy statement.